Delektowanie się trunkami to jedna z dobrodziejstw, ale też źródło problemów. Nie każdy lubi się obnosić ze swoimi upodobaniami. Jedni robią to w zaciszu swoich potężnych rezydencji drżąco to, żeby nachalny paparazzi nie zrobił im zdjęcia, które ozdobi okładki brukowców inni znani nie kryją swojego zamiłowania do whisky i mówią o tym głośno. Wprawdzie niektórzy znani ludzie ze świata Hollywoodu aprobują picie alkoholu, jednakże takiej postawy nie popierają ich agenci.
Harrison Ford przez cale lata pojawiał się w reklamach telewizyjnych i na billboardach reklamujących piwo Kirin w Japonii, lecz nigdy w Stanach Zjednoczonych. Chmiel jest niczym innym jak przyprawą, konieczną do wytwarzania piwa, a nie jak powszechnie się uważa - jego głównym składnikiem. Ulubionym napojem prezydenta George'a W Busha, który przestał pić alkohol, gdy miał czterdzieści lat, jest whisky.
W 1934 roku Józef Mroszczak wybitny artysta grafik, przedstawiciel tzw. polskiej szkoły plakatu, jeszcze jako student, zaprojektował plakat reklamujący piwo. Na plakacie artysta kapitalnie połączył pomysł graficzny z funkcją informacyjną, stosując sugestywne rozwiązanie plastyczne, co stanowiło charakterystyczną cechę jego twórczości. Whisky pochodzi ze Szkocji, gdzie jest najczęściej pijanym trunkiem. Powstaje na podstawie zacieru, które produkowany jest ze zboża.